eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van AnneMieke - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van AnneMieke - WaarBenJij.nu

eerste dag

Door: amme2001

Blijf op de hoogte en volg AnneMieke

21 Juli 2010 | Argentinië, Buenos Aires

De hele dag stralend mooi weer! Maar wat gaan lopen richting centrum. J.W. was wat van slag, omdat de zon hier via het noorden ipv via het zuiden van oost naar west gaat. Heb ik niet echt last van. Maar we hebben een goede plattegrond gekocht (de Hollanda? o, Maxima, zei de man in de kiosk)en het begint allemaal wat te wennen. Het verkeer en de bijbehorende uitlaatgassen zijn enorm. Ik snap nu wat John bedoelde met de trottoirs: ze zijn in privebezit en slecht onderhouden. Je moet blijven opletten waar je loopt!
We zijn de Avenida Santa Fe een stuk afgelopen, via de Avenida de julio 9 en de diagonal Norte naar Plaza Major. Onderweg cappuccino gedronken. Bizar trouwens: wordt er ineens op het raam getikt: komt de familie die we in de rij bij het vliegtuig hadden ontmoet net langslopen: hoe groot is die kans?? Vervolgens op de plaza een tijdje in de zon gezeten: heerlijk! Hoezo winter, het leek even zomer.
Bijzonder is soms de sfeer: in de boekwinkels: soms alleen of heel veel politieke boeken, geschiedenis, filosofie. En op het plein een protest hoek met vlaggen, iets over veteranen en oorlog. En de witte hoofddoeken op de tegels geschilderd, van de dwaze moeders. Een land met een veelbewogen geschiedenis!
Om het het Casa Rosada (roze geschilderd gebouw van de president) gelopen. Toen de Avenida de Mayo af.
We zitten toch vrij dicht bij het centrum: konden dit alles goed lopen.
We zitten tegenover de faculteit van de sociale wetenschappen en de universiteit.
Net eindelijk mijn eerste Spaanse zinnetjes geproduceerd om te vragen of we van kamer kunnen ruilen (nee dus, het zit vol, helaas) en hoe ik op internet moet komen. Later toch maar met deze jongen op Engels overgegaan. Werkte ook niet echt trouwens: hij begreep me in eerste instantie niet toen ik zei dat ik niet op internet kon komen en kwam met een paraplu aanzetten??!!
Het leek allemaal niet te gaan lukken en ik kreeg het koud dus droop af: en toen ik boven kwam deed het het ineens. Ra ra ra.

• 21 Juli 2010 - 05:24

Marlieke:

Leuk leuk leuk! Zo te lezen vermaken jullie je wel!
    Hopen dat pap zijn oriëntatie snel bijtrekt, hij zal wel helemaal ontregeld zijn... ;-)
    kus

• 21 Juli 2010 - 13:50

Inez:

Wacht maar tot je de maan ziet vanavond, die ziet er heel anders uit! Van onder in plaats van opzij. Klinkt wel goed allemaal! Heel veel plezier, en jammer dat we elkaar net (een dagje) mislopen in Foz...